fbpx

Etter fødsel: Ikke glem deg selv

Posted by / 01/07/2019 / Categories: Ammende / 0 Comments
Det er naturlig å prioritere og sikre at barnet ditt får det den trenger. Men visste du at ditt behov for sentrale næringsstoffer øker i denne perioden?


Kroppen din vil naturlig prioritere næring til barnet ditt i ammeperioden og energi til å produsere morsmelk. Det går på bekostning av egen kropp, og derfor er det viktig at du øker tilførselen av næring til deg selv. Så begge to får nok. Å gå med underskudd kan føre til utmattelse og lengre restitusjonstid, og slik trenger det ikke å være.

Enkelt ta vare på dere begge

Det er viktig å opprettholde gode vaner fra svangerskapet og sørge for et variert og sunt kosthold. Både for de næringsstoffene som skilles ut i morsmelken, og for at du som mor sikrer deg det overskuddet du trenger.

Ifølge Helsedirektoratet er det viktig å sørge for nok påfyll av jern i ammeperioden. Det vil riktignok være nok jern i morsmelken, selv om inntaket ditt er lavt. Det er imidlertid viktig at du får i deg nok jern for å unngå å føle deg slapp, trett og sliten, men også forebygge alvorlig jernmangel. Særlig for de som opplever blødninger i perioden etter fødsel.

Hverdagen kan være hektisk og travel, og i et hav av informasjon kan det være en utfordrende å vite om kostholdet er variert nok, om det dekker ditt daglige behov for ulike næringsstoffer og hvilke mengder som trengs: Spiser jeg nok fisk? Har jeg nok jern? Hva må jeg spise og ikke? Da kan kosttilskudd med tilpassede dagsdoser være løsningen – helt enkelt og effektivt!

Tilpasset deg og din rolle

Helsedirektoratet presenterer i «Kosthold, ernæring og fysisk aktivitet» hvilke mengder av ulike vitaminer, mineraler og Omega-3 kvinner anbefales i ammeperioden. Lifeline Care AMMENDE er bygget på helsemyndighetenes anbefalinger, og er laget for at du skal få overskudd i din nye hverdag. For det skal ikke bare være enkelt og effektivt, men også trygt.

Vi betaler porto!
About the author

Comments are closed.