Nyheter

Økt behov for næringstoffer etter fødsel

/ 29/06/2017 / 0

Etter fødselen og i ammeperioden er det viktig å opprettholde gode vaner fra svangerskapet og sørge for et variert og sunt kosthold. De fleste av de rådene som gjaldt under svangerskapet bør videreføres i perioden etter fødselen. Continue reading →

Ikke enkelt å få i seg nok

/ 29/06/2017 / 0

 

Lifeline Care-Mammaene Maria K. Løkstad Grande (31) og Benedicte Balke (27) ble foreldre i februar og mars. Når man ammer er et sunt kosthold ekstra viktig, til tross for en hektisk og ofte stressende ny hverdag. Her deler de litt av sine erfaringer om ernæring og kosttilskudd. Continue reading →

Viktig å vite for deg som ammer

/ 29/06/2017 / 0

Etter fødselen skal naturlig nok kroppen gjennom en ny fysisk forvandling. Kvinnens kropp omstiller seg til å overføre energi og næringsstoffer til det nyfødte barnet via morsmelken. Derfor er det veldig viktig for mor å tilføre seg alle nødvendige næringstoffer hver dag! Continue reading →

Trenger jeg ekstra tilskudd etter fødselen?

/ 31/05/2017 / 0

I perioden etter fødselen og i ammeperioden er det viktig å opprettholde gode vaner fra svangerskapet og sørge for et variert og sunt kosthold. De fleste av de rådene som gjaldt under svangerskapet bør videreføres i perioden etter fødselen, men å tenke litt mer på seg selv er enda viktigere. Continue reading →

Tilbake i form etter fødselen – skal jeg spise mindre?

/ 31/05/2017 / 0

Svaret her er nei. Både de gjeldende helseråd og ulike fagpersoner anbefaler ingen aktiv slanking eller overdreven diett i tiden etter fødselen. Faktisk skal mor øke sitt daglige inntak av sentrale næringsstoffer i tiden etter fødselen. Continue reading →

Får babyen vondt i magen av hva mor spiser?

/ 09/05/2017 / 0

Svaret her er tja… Forskning på området har så langt ikke klart å finne klar sammenheng  mellom kostholdet til mor og plager hos barnet. Allikevel er kan man oppleve at det mor spiser under ammeperioden i enkelte tilfeller kan påvirke barnet. Det er greit å tenke over at det mor spiser fordøyes i hennes mage – ikke i barnets. Continue reading →

Ernæring i tiden etter svangerskapet

/ 14/03/2017 / 0

Et svangerskap er krevende for både kropp og sjel. Etter fødsel har kroppen behov for å restituere seg og det tar tid før kroppen vender tilbake til normalen. Tilførsel av næring via kosten er viktig i denne fasen og behovet for flere av de sentrale næringsstoffene øker faktisk i denne perioden. Lifeline Care Ammende er et ’alt-i-ett’ kosttilskudd som på trygg og enkel måte sikrer mor daglig tilførsel og opptak av de viktige vitaminene, mineralene og fettsyrene i Omega-3. Continue reading →

Jod viktig for gravide og ammende

/ 14/06/2016 / 0

Nasjonalt råd for ernæring slår fast at nordmenn får i seg for lite jod. Spesielt kritisk er dette for gravide og ammende. Det anbefales derfor å i økende grad sørge for tilførsel via tilskudd. Men hva er egentlig jod og hvilken funksjon har det i kroppen? Continue reading →

Kler du barna riktig i kulden?

/ 16/02/2016 / 0

Den norske vinteren kan by på all slags vær. En blanding av kalde og milde dager kan gjøre det vanskelig å kle barna riktig. Her har du noen tips for å unngå et vått og kaldt barn!

Continue reading →

Full forvirring rundt sykedager!

/ 25/11/2015 / 0

Hjemme med sykt barn- IGJEN??!
Hvor mange sykedager har du rett på når barnet er sykt?

Continue reading →

Henriettes treningstips for gravide

/ 09/09/2015 / 0

En sunn livsstil kan gi et godt svangerskap. Her gir treningsinstruktør, sykepleier, tobarnamor Henriette Marie Hansson Nilssen gode treningsråd for deg som er gravid.

Matforvirret?

/ 03/09/2015 / 0

Føler du deg noen gang frustrert over alle råd som finnes der ute?

Continue reading →

ÅÅÅ, nå skal vi KOSE oss…

/ 30/06/2015 / 0

Ferietid er også dessverre høysesong for krangling. Rutinene forsvinner, mer tid sammen og ofte på mindre plass, kan gi grobunn for frustrasjon og konflikter. 

 Her er noen gode råd som kan gjøre ferien litt hyggeligere.

Continue reading →

Gravide spiser alt for lite frukt og grønnsaker!

/ 23/06/2015 / 0

Helt ærlig, hvor mye frukt og grønt spiser du egentlig?

Continue reading →

Disse øvelsene «må» du gjøre under graviditeten

/ 27/05/2015 / 0

Henriette Marie Nilssen er sykepleier, treningsinstruktør og mamma til en, snart to, gutter. Her er hennes treningstips som du «må» gjøre under graviditeten.

Continue reading →

Klagende småbarnsmødre og nett-troll

/ 20/05/2015 / 0

En undersøkelse utført for Lifeline Care svarer 24 % at det som irriterer dem mest på sosiale medier er nett-troll, etterfulgt av glorifiseringen av familielivet (18 %) og folk som syter og klager/sinnabloggere (14 % ). Vi har fått kjendisblogger til å kommentere.

Continue reading →

Nå oppgraderer vi Lifeline Care Gravid og Lifeline Care Ammende

/ 14/03/2015 / 0

Lifeline Care Gravid og Lifeline Care Ammende er kombinerte Omega-3, multivitamin og mineraltilskudd som sikrer oppnåelse av anbefalte døgndoser. Nå oppgraderer vi slik at produktene blir enda mer komplette, enklere og enda bedre tilpasset denne viktige fasen i livet.

Continue reading →

Alle skal ha det gøy på busdagen sin!

/ 13/03/2015 / 0

Regelmessig leser man triste historier om hvordan barnebusdager blir bruks som maktmiddel. En hyggelig dag blir trist på grunn av manglende folkeskikk. Det kan vi ikke akseptere!

Continue reading →

Å være gravid er ekstremsport for kroppen

/ 05/03/2015 / 0

I en undersøkelse utført for Lifeline Care svarte 250 kvinner på spørsmål om kosthold før under og etter svangerskap. Hvis de skulle svarer «helt ærlig» på hvor mye frukt/grønnsaker de spiste daglig, svarte 53 % at de spiste mellom en og to frukt/grønnsaker daglig. 39 % svarte at de spiste tre eller fire frukt/grønsaker daglig. Norske helsemyndigheter anbefaler alle å spise minst fem om dagen, men i undersøkelsen svarte kun 6 % at de gjør nettopp det.

Continue reading →

Gravide og ammende anbefales ekstra tilskudd av Omega-3

/ 15/12/2014 / 0

I en ny rapport fra Vitenskapskomiteen konkluderes det med at gravide og ammende ikke får i seg tilstrekkelig med maritim omega-3 og D-vitamin via kosten. De anbefales derfor å sørge for å oppnå anbefalt daglig inntak via tilskudd.

Continue reading →

12